Mallet instrumenter - fra 2. kl.

Vil du gerne spille på et instrument? Så prøv mallet-instrumenterne! Mallet instrumenterne dækker over bl.a. marimba, xylofon, vibrafon og mange andre fede instrumenter i slagtøjsfamilien og det er en hel instrumentverden for sig selv, som du kan gå på opdagelse i.

Mallet-instrumenterne kan bruges både som solo- og som orkesterinstrument, og de kan bruges i stort set alle musikgenrer. Musikskolen har flere marimba-bands kørende.

Når du starter til mallet instrumenter lærer du hurtigt noder og rytmer at kende, så du kan spille små melodier. Med mallet-instrumenterne har du efter aftale med din underviser mulighed for at deltage i et af musikskolens marimbabands.

• Brobyskolerne afd. Pontoppidan
  • Broskolen afd. Bøgehøj

Jesper Eg Pedersen

Tilmeld dig soloundervisning i malletinstrumenterne her.