Guitar og el guitar - fra 2. kl.

Brænder du for at spille akustiske sange eller klassiske stykker på guitar eller drømmer du om at trykke den af på elektrisk guitar? Så kan guitar være noget for dig.

Tilbud til børn i 2. klasse og opefter

Når du starter til el guitar lærer du noder og rytmer at kende, så du kan spille små melodier. Med guitar eller el guitar har du efter aftale med din underviser mulighed for at deltage i samspilshold.

Du kan starte til guitar eller el guitar. når du går i 2. klasse, men du skal have en guitar eller el guitar til at øve dig på derhjemme.

Skal dit barn lære at spille på et instrument? Når man lærer at spille og bliver dygtig til et instrument for man som barn gode oplevelser med musikken, koncentrationsevnen styrkes, barnet lærer at øve sig og være disciplineret og får stor selvtillid når musikken flyder fra instrumentet.

Vi har et begrænset antal guitarer og el guitarer, som udlejes til begyndere på musikskolen.

STED

• Brobyskolerne afd. Allested/Vejle
  • Brobyskolerne afd. Pontoppidan
  • Sdr. Nærå Friskole
  • Carl Nielsen Skolen
  • Ferritslev Friskole
  • Broskolen Bøgehøj

UNDERVISER

Agata Mertl-Blausz

Mikkel Kjær Petterson

Niels Krogsbøll

TILMELDING TIL EL GUITAR Start

Tilmeld dig soloundervisning i el guitar her.

TILMELDING TIL GUITAR Start

Tilmeld dig soloundervisning i guitar her.

Læreplan for guitar

Guitar:

Guitarlæreplanen gælder for både elektrisk guitar og akustisk guitar.
Guitarundervisningen starter fra 1. klasse. Vi underviser i melodispil og akkordspil (lejrbålsguitar/ brugsguitar). Derudover underviser vi i mange forskellige stilarter såsom: klassisk, rock, pop, blues og jazzguitar. Indlæringen foregår via noder, tabulator og gehør. Vi arbejder med improvisation i alle stilarter.

Vi stræber efter at give eleverne viden om den mest hensigtsmæssige arbejdsstilling, når de spiller guitar. Vi tager udgangspunkt i hver enkelt elevs størrelse for at vælge det rette instrument. Guitar findes i mange forskellige størrelser.
For at lette den daglige brug, lærer eleverne praktiske vaner til håndtering af instrumentet.

Den musikteoretiske del af det at spille guitar integreres i den praktiske undervisning. Senere i musikskoleforløbet kan man vælge at gå til hørelære. Alle elever præsenteres for noder, tabulator, akkorder, gehørs spil og improvisation.

Vi forsøger at få alle elever med til sammenspil. Sammenspil kan være sammen med andre guitarer eller med andre instrumenter. Sammenspil kan også foregå ved, at elevernes solotid lægges sammen. Vi vil opfordre alle vores elever til at være med til sammenspil, da det at spille med andre er en motiverende faktor for alle aldersgrupper. Glæden ved at spille med andre kan blive en livslang glæde og fornøjelse.

Instrumental holdundervisning:

Instrumental holdundervisning er et tilbud til alle elever, hvor vi i fællesskab arbejder med de grundlæggende ting omkring det at spille guitar. Vi kommer rundt om de teoretiske begreber på en legende måde, ved hjælp af bl.a. Music Mind Games. Vi lægger specielt vægt på sammenspil på disse hold. Læreren vurderer hvornår eleverne vil få mere ud af soloundervisning i stedet for holdundervisning.

Vi har erfaring med at daglig øvning er mest optimalt. Øve planer tilrettelægges ud fra elevens læringsstil Det vil sige, at vi prøver at skyde os ind på, hvordan den enkelte elev lærer bedst. Dette sker i samarbejde med forældrene, svedt det er muligt. Vi taler om repertoirevalg med eleverne.

Det er vigtigt med et godt instrument, og musikskolen er behjælpelig med anskaffelse.
Guitarlæreplanen gælder for både elektrisk guitar og akustisk guitar.