Musikalsk værksted

Musikalsk værksted er et musiktilbud for alle børn i 1. klasse, hvor børnene lærer at arbejde målrettet med f.eks. et instrument gennem en kortere periode.

Musik for børn i 1. klasse

Er du vild med musik, og vil du gerne lære instrumenterne at kende?

I Musikalsk Værksted skaber vi musik sammen, og du kommer tættere på musikinstrumenterne. Du lærer her endnu mere om musikkens verden, og gennem Ønskebogen hører du om forskellige instrumenter, og du får mulighed for at prøve at arbejde med et instrument.

I løbet af 1. klasse sker der en stor udvikling fra lille barn til et rigtigt skolebarn med evner til at arbejde målrettet og fokuseret med f.eks. et instrument gennem en kortere periode.

Værkstedet er et skabende rum men også et rum for tænkning om musik. Undervisningen har begyndende instrumentspil som omdrejningspunkt. Vi inddrager elementer fra Musik og bevægelse for at gøre overgangen fra at lege og bevæge sig til musik til det mere stillesiddende instrumentale så meningsfuld som muligt for eleverne.

Vi bruger i undervisningen en Ønskebog, hvor alle de instrumenter, man kan spille fra 2. klasse, bliver præsenteret.

Undervisningen foregår på skolerne rundt om i kommunen og består af sang, dans, leg og spil på især rytmeinstrumenter.

Broskolen afd. Bøgehøj (tirsdag)

Carl Nielsen-skolen (tirsdag)

Enghaveskolen (fredag)

Ryslinge Friskole (torsdag)