Miniband

Til miniband er vi sammen om at spille musik. Du spiller sammen med andre musikglade børn, og du lærer om musikken i teori og i praksis.

Vi spiller sammen

Går du i 2. og 3. klasse så er Miniband måske noget for dig. Til Miniband spiller vi sammen, og du har mulighed for at afprøve forskellige instrumenter som fx bas, trommer, guitar, klaver eller sang.

I Miniband inddrager vi elementer af sang, spil og bevægelse, og vi arbejder med pulsfornemmelse, det at lytte og det at forstå taktarter og form.

Går du også til instrumentalundervisning, vil du kunne bruge noget af det, du lærer her i den undervisning.

Carl Nielsen-skolen (mandag)

Enghaveskolen (torsdag)

Broskolen afd. Bøgehøj (tirsdag)

Brobyskolerne afd. Pontoppidan (tirsdag)

Ryslinge Friskole (torsdag)

Sdr. Nærå Friskole (mandag)

Undervisere

Adam Møller Bjerrum

Agata Mertl-Blausz

Anette Lynghøj

Cecilie Sønderskov Hansen

Mikkel Rosendahl Möglich

Rune Reffstrup

Kontakt musikskolens administration, hvis du har flere spørgsmål eller tilmeld dig direkte her:

Læreplan for Miniband

Miniband

Miniband er det første sammenspil, man kan gå til i musikskolen.
Miniband henvender sig til 2.-3. klasse.

I miniband starter vi uden forudsætninger og der kræves intet instrumentkendskab.
Det er første sammenspil, hvor elever kan spille på forskellige instrumenter.
Eleverne bliver præsenteret for instrumenter og samt den teknisk korrekte måde at spille på.
Man kan godt låne instrumenter med hjem.

I miniband spiller vi sammen fra begyndelsen. Eleverne vil blive præsenteret for den teknisk korrekte måde at spille på, men der lægges ikke stor vægt på dette.
Undervisningen indeholder elementer af sang, spil og bevægelse (SSB).

Der arbejdes med elementære begreber indenfor teori såsom:
• Pulsfornemmelse
• Rytmefornemmelse
• Formforståelse
• Musikalsk hukommelse
• At lytte
• At forstå taktarter og form

De elever, der også går til instrumentalundervisning, vil kunne bruge noget af det, de lærer her.

Undervisningen er ikke tilrettelagt efter at eleverne skal øve hjemme. Men da eleverne kan låne instrumenter med hjem i begrænset omfang, kan det forekomme.