Juniorband

Juniorband er en fortsættelse af Miniband. Det er for dig, der går i 4. til 6. klasse og der er ikke krav om, at du før har spillet i miniband, eller kan spille et instrument.

VI SPILER SAMMEN

I juniorband spiller eleverne sammen, og vi arbejder med elementære begreber indenfor teori såsom pulsfornemmelse, det at lytte og det at forstå taktarter og form. Undervisningen kan indeholde elementer af sang, spil og bevægelse.

Hvis du også går til instrumentalundervisning, vil du kunne bruge noget af det, du lærer her.

152 kr. pr måned (opkræves over 10 måneder).

Går man i forvejen til instrumental undervisning, er det gratis at gå til juniorband.

Broskolen afd. Bøgehøj (torsdag)

Carl Nielsen Skolen (onsdag)

Enghaveskolen (torsdagen)

Kulturzonen - Musikskolen i Ringe (tirsdag)

Niels Krogsbøll

Anette Lynghøj Hansen

Rune Reffstrup

Christoffer Gausdal Find

Læreplan for Juniorband

Juniorband

Juniorband er sammenspil med andre elever fra 4.-6. klasse. Det kræver, ligesom ved miniband, ikke forudsætninger for instrumentkendskab, og alle kan deltage. I juniorband kan der være mulighed for at rotere på forskellige instrumenter, hvis ikke eleven allerede er afklaret med instrumentvalg. Elever, der i forvejen går til soloundervisning i musikskolen, vil dog have stor gavn af at kunne kombinere de to fag.

I juniorband spiller vi sammen fra begyndelsen. Eleverne vil blive præsenteret for den teknisk korrekte måde at spille på, men ud fra målet, at vi hurtigt skal kunne nå frem til at spille musik. Den specifikke instrumentteknik hører til i soloundervisningen.

Der arbejdes med elementære begreber inden for teori såsom:

• Form
• Harmoni og rytme
• Genrekendskab

Undervisningen er ikke tilrettelagt efter at eleverne skal øve hjemme. Men da eleverne kan låne instrumenter med hjem i begrænset omfang, er det en mulighed.